Leveransvillkor

 

[Senast uppdaterad: 25e April, 2019]

 

Vad våra leveransvillkor innehåller

Nedan finner du våra leveransvillkor beskrivna under respektive rubrik. I och med att du handlar hos oss ("företaget", "vi" eller "Industrivägg Sverige AB") så godkänner du våra leveransvillkor.

 

Leveransmetod

Som leveransmetod erbjuder vi hemleverans till din dörr. I nuläget erbjuder vi på vår hemsida endast leverans inom Sveriges gränser, kontakta oss om du har önskemål om leverans till utlandet.

Vilken budfirma vi använder kan variera beroende på leveransadress. 

 

Leveranstider

Så länge vi har produkten du beställer i lager så har vi normalt en leveranstid på 1-2 veckor. På produktsidan finner du information om lagerstatus, kontakta oss annars så återkommer vi med uppskattad leveranstid.

Leveranstiden kan påverkas negativt under vissa perioder så som över Jul & Nyår på grund av hög volym hos våra transportörer.

Väntar vi på att få in produkten i lager så kan du ändå köpa produkten precis som vanligt genom e-handeln men leveranstiden är då längre.

Finns inte produkten i lager samt att vi ännu inte kan ge någon uppskattning kring när vi har den åter, så ser du det genom att det står "Sold out" på produkten. Du har då möjlighet att använda formuläret på produktsidan för att skriva upp dig på väntelistan. 

 

Priser för leverans

En fast avgift på 495 SEK för hemleverans tas ut i samband med köp.

 

Spårning av leverans

Så fort du lagt din order kommer en orderbekräftelse från oss via mail. Så snart din produkt är paketerad och redo för leverans från vårt lager får du ett nytt mail där du finner spårningsnummer inkluderat. Notera att det kan ta upp till ett dygn innan din försändelse går att spåra.

Vår transportör kontaktar dig 1-2 dagar innan leverans för att stämma av om du kan vara hemma för att ta emot produkten, normalt så måste godset kunna tas emot vardagar kl. 07.00-16.00.

 

Transportskador & leveransförseningar

Kontrollera alltid mottagen leverans noggrant. Verkar godset skadat, exempelvis defekt kartong, packa alltid upp och kontrollera själva varan. 

Reklamationer med anledning av skador på godset, minskning, förlust eller försenad leverans skall ske omgående och genast vid godsets mottagande och antecknas i transportdokument eller annan handling. Anteckningen skall bestyrkas av representant från transportören.

Skadat gods som inte är synligt vid mottagandet måste reklameras till transportören inom 7 dagar från mottagsdatum. Foto på transportskada måste bifogas i reklamationen. Reklamerat gods ska hållas tillgängligt för besiktning eller ev. utlämning. Vid utlämning kontakta sedan Industrivägg Sverige AB och uppge ordernummer samt transportörens reklamationsnummer.

 

Ej mottagen försändelse

Vid ej mottagen försändelse, kontakta transportören för att boka in en ny utkörning. Industrivägg Sverige AB betalar inga eventuella avgifter för ej mottagen/utlämnad order. 

 

Förändringar i våra leveransvillkor

Våra ovan beskrivna leveransvillkor avser tillfället då du besöker siten och lägger en order hos oss.  Vi kan komma att ändra dessa leveransvillkor vid vissa tillfällen och publicerar därför högst upp på denna sida det aktuella datumet då vi senast uppdaterat villkoren. Vi uppmanar dig därför att besöka denna sida från tid till annan då du genom att handla hos oss accepterar våra ändringar. 

 

Kontakt

Vänligen kontakta oss på info@industrivagg.se om du har några frågor.

 

Industrivägg Sverige AB

Vitalisvägen 4

112 55 Stockholm, Sverige

Organisationsnummer: 559131-1567